Remarketing – czym jest i jakie korzyści zapewnia?

Nakłonienie użytkowników do odwiedzenia strony internetowej Twojej firmy lub marki może być niezwykle trudne. Jeśli masz szczęście, aby uzyskać ruch na swojej stronie internetowej, ale odwiedzający opuszczają portal bez podejmowania jakichkolwiek działań, jak sprawić, aby CI odwiedzający wrócili do Twojej witryny i kupili produkt lub wynajęli usługi? Sekret ten nazywa się Remarketing.

Konkurencja nigdy nie była ostrzejsza. Dane o użytkownikach online przyniosły gigantom takim jak Google i Facebook korzyści w postaci miliardów dolarów przychodów z reklam.  Jeśli nie stosujesz tej taktyki, istnieje duża szansa, że Twoja konkurencja już Cię wyprzedza, zabierając Twoich obecnych i potencjalnych klientów, gdy to czytasz. Wierzcie lub nie, ta technika może być bardzo opłacalna i okazuje się mieć pozytywny ROI i wpływ na Twoją firmę lub markę.

Czym jest remarketing?

Termin remarketing odnosi się ogólnie do reklam online i reklam wyświetlanych na podstawie aktywności użytkownika w Twojej witrynie. Jest to proces wyświetlania konkretnej reklamy do odwiedzających i klientów, którzy wyrazili zainteresowanie Twoim produktem, usługą lub marką. Mogą nie być gotowi do dokonania zakupu, ponieważ są na wczesnym etapie procesu zakupowego lub ich potencjalny zakup lub zapytanie zostało przerwane z jakiegokolwiek powodu i opuścili stronę internetową. Remarketing daje Ci kolejną możliwość przekształcenia ich w klientów.

Posłużmy się przykładem. Użytkownik odwiedza Twoją stronę internetową. Ustawiasz plik cookie, który daje Ci możliwość pokazywania temu użytkownikowi ukierunkowanych reklam, gdy opuszcza i odwiedza inne strony internetowe. Plik cookie to mały pakiet danych, który strony internetowe przechowują w przeglądarkach. Za każdym razem, gdy odwiedzający powróci pod ten sam adres URL, jego przeglądarka zwróci ten mały pakiet informacji do serwera, który wykryje, że powrócił on na stronę.

Proces remarketingu wygląda tak:

  • Odwiedzający trafia na Twoją stronę internetową.
  • Plik cookie jest umieszczany w przeglądarce użytkownika.
  • Odwiedzający wychodzi bez podejmowania jakichkolwiek działań i kontynuuje przeglądanie innych stron internetowych.
  • W końcu trafia na stronę internetową, która wyświetla Twoje reklamy. Plik cookie w przeglądarce użytkownika pozwoli na wyświetlanie Twoich reklam.

To co najbardziej imponuje w remarketingu to wielkość potencjalnej grupy odbiorców, do której będziesz miał dostęp. Nie ogranicza się to tylko do Twojej strony internetowej. Media społecznościowe przyjęły tę samą taktykę. Reklama AdWords i kampanie na Facebooku pozwalają markom i firmom na retargetowanie reklam.

Korzyści z remarketingu

  • „Top of Mind”. Strategia ta uzyskuje wrażenia potrzebne do dotarcia do odbiorców, którzy niedawno opuścili Twoją stronę bez podjęcia jakiejkolwiek akcji. Kiedy następnie zobaczą Twoją markę w reklamach, będziesz pierwszym, który przychodzi im do głowy, gdy potrzebują danej usługi, czy produktu.
  • Zrób duże wrażenie. Korzystając z remarketingu, Twoje reklamy mogą pojawić się na stronach takich jak renomowane gazety o dużym autorytecie. To tworzy iluzję, że Twoja marka jest większa niż w rzeczywistości.
  • Świadomość marki. To świetny sposób na wypromowanie specjalnej oferty dla swoich klientów i jednoczesne zwiększenie świadomości marki.
  • Właściwy cel w odpowiednim czasie. Pozwala na segmentację i kierowanie reklam do właściwych osób w odpowiednim czasie i miejscu.
  • Rozszerzenie lejka sprzedażowego. Możesz wydłużyć lejek sprzedażowy, dając swojej firmie kolejną szansę na zamknięcie sprzedaży.

Z drugiej strony nie należy przeciążać odwiedzającego reklamami do granic irytacji. Większość kampanii remarketingowych działa przez około 30 dni. W tym okresie zaleca się stosowanie nie więcej niż 17-20 reklam na użytkownika miesięcznie.

Istnieją sposoby, aby ograniczyć liczbę razy odwiedzający widzi Twoją reklamę w okresie 24 godzin. Zwykle jest tak, że w okresie 24 godzin nie można pokazać więcej niż 3 reklamy.

Innym sposobem na uniknięcie czynnika irytacji jest stworzenie dobrej różnorodności reklam, aby odwiedzający nie widzieli tego samego obrazu w kółko. Na przykład, gdy odwiedzający trafia na Twoją stronę główną, możesz skierować do nich ogólną reklamę dotyczącą Twoich usług lub produktów. Jeśli spojrzą na Twoją stronę produktową, możesz zaoferować im bardziej szczegółowe reklamy dotyczące Twojej oferty produktowej.

Segmentacja użytkowników

Segmentacja użytkowników polega na podziale rynku docelowego na podstawie określonych kryteriów, dzięki czemu można wyświetlać reklamy do właściwych osób we właściwych miejscach. Pozwala to na dopasowanie komunikatów reklamowych do użytkowników na różnych etapach lejka zakupowego. Dostosuj przekaz do odwiedzanych stron, a także do głębokości interakcji każdego użytkownika.

Segmentacja daje Twojej marce możliwość zdefiniowania odbiorców, dzięki czemu możesz skupić się na właściwych klientach, aby napędzić nową sprzedaż. Segmentacja może pomóc Ci dostosować swoje działania do określonych grup odwiedzających, którzy mają podobne zainteresowania i odwiedzają określone strony w Twojej witrynie.

 

Rekomendowane artykuły