Jak pozycjonować artykuł z Yoast SEO: przewodnik dla początkujących

Jeśli Twoja strona jest wykonana za pomocą WordPressa i próbowałeś poprawić SEO, musisz znać wtyczkę Yoast SEO. Jest to dość złożone narzędzie, więc poświęcimy ten post na wyjaśnienie, jak pozycjonować portal za pomocą Yoast SEO i w pełni wykorzystać możliwości wtyczki.

Czym jest Yoast SEO?

Yoast SEO to wtyczka używana przez miliony stron internetowych, która została stworzona w 2008 roku, a jej celem jest pomoc stronom internetowym w uzyskaniu lepszego pozycjonowania w wyszukiwarkach takich jak Google, Yahoo czy Bing, pod warunkiem, że używasz jej prawidłowo i bierzesz pod uwagę pewne aspekty. Jest to więc bardzo cenne narzędzie do optymalizacji strony internetowej, a także wpisów na blogu, jeśli ją posiadasz – podpowiada punkt po punkcie, jakie działania możesz poprawić, aby pojawić się na czołowych pozycjach w wyszukiwarkach.

Jako narzędzie jest dość intuicyjne i nie wymaga wielkiej wiedzy do jego obsługi, ale być może potrzebujesz małej pomocy, aby wiedzieć jak pozycjonować stronę za pomocą Yoast SEO jak ekspert.

Na jakich platformach działa Yoast SEO?

Chociaż ta wtyczka powstała się z myślą o byciu uzupełnieniem SEO dla WordPressa, jej popularność skłoniła twórców narzędzia do wdrożenia jej na innych platformach.

I tak możemy ją znaleźć w WordPressie, gdzie ma ponad 5 milionów pobrań i jest dostępna w wersji darmowej i premium. Jest również dostępna dla Magento 2, jako rozszerzenie, które zostało opracowane z myślą o poprawie i dopracowaniu czytelności treści e-Commerce.

Istnieje również rozszerzenie Yoast dla systemu CMS TYPO3, które poprawia ranking w wyszukiwarkach stron stworzonych za pomocą tego narzędzia do tworzenia strona. Podobnie jak w przypadku WordPressa, posiada opcję darmową i płatną.

Wreszcie w NEOS, CMS, w którym Yoast SEO służy jako uzupełnienie Javascript, a z kolei pomaga w analizie treści. My jednak skupimy się na WordPressie.

Przewodnik Yoast SEO dla początkujących

Jeśli zaczynasz w świecie SEO i Twoja strona jest zbudowana z WordPressa, jest kilka aspektów, które powinieneś wziąć pod uwagę, aby wiedzieć, jak pozycjonować portal z Yoast SEO. Zwłaszcza, że ta wtyczka również popełnia błędy i nie musisz brać wszystkiego, co podpowiada, na wartość nominalną. Tak więc, wśród funkcji tej wtyczki dla WordPressa w wersji darmowej i które mogą ułatwić nam życie, jeśli mówimy o SEO, możemy podkreślić:

  • Prosta konfiguracja znaczników Schema dla treści.
  • Edycja tytułu SEO (który pojawi się w wyszukiwarce), metamescription i URL (Slug w Yoast) poprzez snippet i podgląd tego, jak strona lub post będzie wyglądać w SERPach.
  • Optymalizacja słów kluczowych w postach i stronach oraz wskazówki, jak poprawić ich rozmieszczenie dla lepszego pozycjonowania.
  • Zaawansowane bloki danych strukturalnych i prosta konfiguracja breadcrumbs na stronie internetowej.
  • Sekcja czytelności, która pomoże poprawić wrażenia użytkownika z czytania.
  • Darmowa wersja umożliwia również kompatybilność z edytorami układów Classic, Gutenberg i Elements.
  • Tworzenie i zarządzanie sitemapą Twojej strony internetowej.
  • Edycja pliku robots.txt i .htaccess.

Jak używać Yoast SEO?

Tak więc, jeśli masz stronę internetową i chcesz zoptymalizować jej treść i posty bez konieczności płacenia za to, ta darmowa wersja wtyczki zawiera pole rekomendacji na pasku bocznym edytora WordPress, takie jak:

  • Analiza SEO, funkcja opracowana z myślą o optymalizacji treści, a tym samym pojawianiu się na czołowych pozycjach w wyszukiwarkach dzięki rozbudowanym rekomendacjom dotyczącym docelowych fraz kluczowych.
  • Czytelność, funkcjonalność, dzięki której wtyczka sprawdza czytelność treści, aby zaoferować lepsze wrażenia użytkownika.
  • Essential content, czyli treści, które sprawiają, że Twoja strona jest użyteczna w internecie.
  • XML Sitemaps – moduł pozwalający w prosty sposób stworzyć swoją sitemapę.
  • Strona ustawień zaawansowanych, sekcja dzięki której można dokładniej skonfigurować techniczne i specyficzne aspekty SEO.

Ale jeśli chcesz po prostu zoptymalizować treść wpisu na blogu, na przykład, i pomóc mu być bardziej czytelnym, dwie najciekawsze sekcje tej wtyczki to Analiza SEO i Czytelność.

Analiza SEO

Tutaj wtyczka wyświetla kropkę, która może być czerwona, pomarańczowa lub zielona, która ocenia jakość optymalizacji SEO, którą wdrożyłeś w treści. Tak więc, jeśli kropka jest zielona, oznacza to, że możesz opublikować swój post i być zadowolony, ponieważ zawarłeś i rozprowadziłeś dobrze swoje słowo kluczowe; pomarańczowa kropka wskazuje, że nadal istnieją aspekty, które powinieneś i możesz poprawić; a czerwona kropka mówi ci, że musisz zoptymalizować swoją stronę lub post, z wielu powodów.

Tak więc punkty, które ta wtyczka analizuje i które powinieneś poprawić, jeśli raport jest w kolorze czerwonym lub pomarańczowym, to:

  • Fraza kluczowa we wstępie: Twoje fraza kluczowa wskazana przez Yoast nie pojawia się w pierwszym akapicie? Znajdź dla niej miejsce, ale upewnij się, że tekst nadal ma sens.
  • Gęstość słów kluczowych. W zależności od ilości słów w Twoim tekście, Yoast poprosi o to, aby słowo kluczowe pojawiało się częściej lub rzadziej. Typowy tekst na bloga to od 1000 do 1200 słów, więc jeśli będzie ono zawarte 6 razy, to będzie dobrze.
  • Długość słowa kluczowego. Najlepiej, jeśli fraza kluczowa zawiera dwa lub trzy słowa.
  • Linki wychodzące i linki wewnętrzne. Jeśli dodajesz te pierwsze, staraj się linkować do strony, która daje wartość Twojemu blogu, nie jest konkurentem i nie ma wysokiego wyniku autorytetu,
  • Fraza kluczowa w tytule SEO. Tytuł SEO, jak powiedzieliśmy, będzie tytułem, który pojawi się w wyszukiwarkach, więc musi odzwierciedlać frazę kluczową.
  • Długość tytułu SEO. Musi zmieścić się w podglądzie snippetów: między 55 a 65 znaków.
  • Długość meta description. Jest to podsumowanie postu lub strony i powinno zawierać od 120 do 150 znaków oraz zawierać słowo kluczowe.
  • Atrybuty alt obrazu. Aby wspomóc czytelność, pozycjonowanie SEO oraz dlatego, że tekst bez obrazków nic nie mówi, powinieneś zamieścić ich kilka, w zależności również od długości tekstu. Nie wystarczy jednak wstawić je i zapomnieć o nich: atrybuty alt muszą zawierać słowo kluczowe.
  • Długość tekstu. Yoast SEO uznaje za dobry post o liczbie słów większej niż 300, ale jeśli naprawdę zależy Ci na SEO Twojej strony, lepiej, żeby było ich więcej niż 800.
  • Fraza kluczowa w podtytule. Jeśli używasz H2 lub H3, które powinny służyć do porządkowania treści, postaraj się, aby część z nich odzwierciedlała słowo kluczowe,

 

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz