5 mitów o tworzeniu stron internetowych, w które nie powinieneś wierzyć

Niezależnie od tego, czy jesteś przedsiębiorcą, który chce stworzyć zupełnie nową stronę internetową, czy też uznaną marką, która chce odświeżyć swoją istniejącą witrynę, prawdopodobnie wiesz już, że tworzenie stron internetowych nie jest łatwe. Celem tego postu jest obalenie kilku najczęstszych mitów dotyczących projektowania stron internetowych.

1. Możesz zaoszczędzić pieniądze, projektując swoją stronę samodzielnie

Jeśli myślisz, że samodzielne budowanie strony internetowej może pozwolić Ci zaoszczędzić sporo pieniędzy, to jesteś w błędzie. Twoja strona zawsze będzie wyglądać bardziej profesjonalnie i mieć większy wpływ na odwiedzających, jeśli zostanie opracowana przez dobrego projektanta. Będziesz też miał większe szanse na uzyskanie wyższego zwrotu z inwestycji w dłuższej perspektywie.

Kwota, którą inwestujesz w posiadanie swojej strony internetowej stworzonej przez profesjonalistę będzie generować więcej przychodów i mniej problemów niż jakakolwiek próba stworzenia jej samodzielnie. Tworzenie stron internetowych wymaga dużej wiedzy na temat aktualnych narzędzi i trendów w projektowaniu stron internetowych. Oczywiście jest niemożliwe, abyś jako przedsiębiorca lub menedżer znał je wszystkie w całości. Pozostaw techniczną pracę profesjonalistom, a sam skoncentruj się na uzyskaniu wyników dla swojej firmy.

2. Nie wszystkie strony internetowe muszą być zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych

Czy ktoś naprawdę w to wierzy? Wraz z rozpowszechnieniem smartfonów, większość osób przegląda strony internetowe za pomocą telefonów komórkowych. Dlatego koniecznie trzeba mieć stronę internetową, która jest responsywna, widoczna na wszystkich urządzeniach i kompatybilna z wieloma przeglądarkami.

Cele klientów wchodzących na Twoją stronę przez komórkę są bardzo różne: na ogół szukają oni szybkiej informacji i mają impuls do szybkiego zakupu. Badanie przeprowadzone przez ING w 13 państwach europejskich wykazało, że 42% kupujących ze smartfonami dokonało zakupów pod wpływem impulsu.

Optymalizacja witryny pod kątem urządzeń mobilnych zapewnia użytkownikom dobre doświadczenia użytkownika (UX), ponieważ mogą oni wygodnie poruszać się po witrynie w podróży. Jeśli Twoja strona nie jest tak responsywna, jak powinna, Twój współczynnik odrzuceń wzrośnie, a Twoje pozycje w wyszukiwarkach spadną.

3. Pisanie treści na stronę internetową to łatwa część

Treść strony internetowej jest tym, co najbardziej przyciąga klientów. Strategia content marketingowa zawsze powinna być zaplanowana z wyprzedzeniem.

Content marketing ma wiele zalet: generuje solidne zrozumienie docelowych odbiorców i konkurencji. Pozwala również określić swoje kluczowe cechy i korzyści, różnice cenowe i ogólne wartości.

Pisanie relewantnych treści jest trudne i czasochłonne. Artykuł musi być zoptymalizowany pod kątem słów kluczowych, dobrze napisany, z dobrą gramatyką i pisownią, mieć wartość dla odbiorców i zawierać silne wezwanie do działania.

4. Dodanie kolejnych funkcji spowoduje więcej odwiedzających i klientów

Wiele osób uważa, że oferowanie większej ilości funkcji przyniesie więcej klientów. Wręcz przeciwnie, mogą się zgubić w całej funkcjonalności i skończyć zdezorientowani tym, co próbujesz im zaoferować.

Przejrzystość strony internetowej jest zagrożona, gdy dodajesz niepotrzebne funkcje. To z kolei może doprowadzić do tego, że klienci opuszczą Twoją stronę i przeniosą się na strony konkurencji. Możesz spędzać czas na dodatkowych funkcjach, które w rzeczywistości tylko zmniejszają ruch

Zachowanie prostoty jest zawsze najlepsze. Dodawanie dodatkowych funkcji jest w porządku, o ile klient otrzyma jasny opis Twojego produktu, jak działa i jak może mu pomóc.

5. Gdy strona jest już gotowa, czas na odpoczynek!

Pamiętaj, że rozwój Twojej strony internetowej to ciągły proces. Start to dopiero początek. Stale aktualizuj swoją stronę, analizuj ją, optymalizuj i wprowadzaj poprawki do treści i projektu zgodnie z zebranymi danymi.

Ważnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę jest bezpieczeństwo. Próby włamań są zazwyczaj przeprowadzane przez boty szukające podatności. Aby zminimalizować ataki, możesz zastosować się do poniższych wskazówek:

  1. Hostuj swoją stronę u renomowanego dostawcy. Z dedykowanym hostingiem jeśli to możliwe.
  2. Regularnie wykonuj kopie zapasowe swoich danych.
  3. Używaj bezpiecznych nazw użytkowników i haseł. Unikaj używania 'admin’ lub podobnych jako nazwy użytkownika.
  4. Użyj dwuetapowego procesu uwierzytelniania.

Rekomendowane artykuły