Zalety i wady korzystania z oprogramowania blokującego reklamy

Oprogramowania blokujące reklamy projektowane dla komputerów stacjonarnych, laptopów, tabletów i smartfonów. Czy powinieneś zainstalować to oprogramowania? Aby pomóc Ci zdecydować, prezentujemy powody za i przeciw.

Plusy oprogramowania blokującego reklamy

1. Sprawia, że przeglądanie stron jest bezpieczniejsze

Atakujący kupują przestrzeń reklamową na niektórych najpopularniejszych stronach internetowych na świecie i wypełniają je złośliwymi reklamami, które mogą spowodować rozległe uszkodzenia komputerów i danych. Najszybszym i najprostszym sposobem na zneutralizowanie tego problemu jest zablokowanie pojawiania się reklam online.

Ad blocker służy do usuwania wielu reklam w Internecie i zmniejsza prawdopodobieństwo ataków. Jednak blokery reklam nie blokują wszystkich reklam; w rzeczywistości wiele firm płaci duże sumy pieniędzy twórcom tych blokerów, aby ich reklamy mogły być wyświetlane (mamy na myśli Adblock Plus). Oznacza to, że musiałbyś podjąć dodatkowe środki, aby zapewnić absolutną ochronę.

2. Uniemożliwienie serwerom reklamowym śledzenia użytkownika

Strony internetowe i reklamodawcy nie tylko umieszczają reklamy w Twojej przeglądarce: monitorują również to, co robisz w sieci i zbierają wszelkiego rodzaju informacje osobiste o Tobie i Twoich nawykach, które mogą następnie sprzedać osobom trzecim lub wykorzystać do wysyłania Ci jeszcze bardziej spersonalizowanych reklam. Blokery reklam twierdzą, że są w stanie powstrzymać sieci reklamowe przed śledzeniem użytkownika.

3. Przyspieszenie ładowanie stron

Kiedy bloker reklam zatrzymuje ładowania kodu, tekstu i obrazów, które towarzyszą każdej reklamie online, Twoja przeglądarka może skoncentrować się na ładowaniu rzeczywistej zawartości witryny, którą chcesz odwiedzić (na przykład artykułu, który chcesz przeczytać lub filmu, który chcesz obejrzeć bez rozpraszania uwagi).

4. Oszczędzanie pakietów transmisji danych

Wyniki testów pokazują, że podczas odwiedzania serwisów informacyjnych reklamy wykorzystują ponad połowę danych mobilnych. Podczas gdy wyniki różnią się szalenie od strony do strony, gdy reklamy cyfrowe są usuwane, jest dużo mniej danych do pobrania, co może przynieść korzyści, jeśli masz mało GB do wykorzystania.

5. Znacznie łatwiejsze przeglądanie stron internetowych

Główną i najbardziej oczywistą zaletą korzystania z Ad blockera jest to, że nie widzisz reklam. Strony internetowe są schludniejsze, gdy nie wyskakują nagle okna, nie ma nagłych i denerwujących efektów dźwiękowych. Zastąpienie wszystkich reklam przyjemną białą przestrzenią, która ułatwia czytanie, może zmienić czas spędzony w Internecie w radykalnie inne doświadczenie.

Minusy oprogramowania blokującego reklamy

Jeśli wszystko, co napisaliśmy do tej pory o blokerach reklam, brzmi wspaniale, to dlatego, że są to na ogół bardzo przydatne i praktyczne narzędzia. Ale, jak wszystko w tym życiu, blokery reklam mają także wady , o których powinieneś wiedzieć.

1. Mogą spowodować zniknięcie ważnych funkcji i treści 2

Istnieje wiele historii o blokerach reklam rujnujących doświadczenie użytkownika na wszelkiego rodzaju stronach internetowych, od wyszukiwarek lotów do sklepów internetowych, a czasem uniemożliwiających korzystanie ze strony. Niektóre nadgorliwe blokery całkowicie eliminują koszyki zakupowe, zintegrowane komunikatory do obsługi klienta, a nawet całe strony produktów.

Na szczęście można tego łatwo uniknąć, zezwalając na konkretne witryny poprzez dodanie ich do listy stron, których bloker reklam nie może blokować.

2. Może sprzedawać dane dotyczące przeglądania stron osobom trzecim

Druga strona medalu jest taka, że w niektórych przypadkach to same blokery śledzą, a następnie wysyłają lub sprzedają dane osobom trzecim.

 

Rekomendowane artykuły