Rate this post
Tworzenie stron i sklepów internetowych

Lepiej widoczni? Widocznie lepsi!

24 sierpnia 2017
CZY PROTOKÓŁ SSL WPŁYWA NA POZYCJONOWANIE STRONY?
Bezpieczeństwo jest dla Google najwyższym priorytetem. Dużo inwestujemy w upewnienie się, że nasze usługi korzystają z najlepszych w branży zabezpieczeń, takich jak domyślne silne szyfrowanie HTTPS . Oznacza to, że ludzie korzystający z wyszukiwania, Gmaila i dysku, na przykład, automatycznie mają bezpieczne połączenie z Google.
CO TO JEST CERTYFIKAT SSL
SSL jest protokołem sieciowym używanym do bezpiecznych połączeń internetowych, przyjęto go jako standard szyfrowania na stronach WWW. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Intencją twórców SSL było zaprojektowanie protokołu uniwersalnego, tak aby mogły z niego korzystać protokoły aplikacyjne (HTTP, FTP, telnet itp.). Oznacza to, że za pomocą SSL mogą być szyfrowane połączenia do poczty, serwera ftp, strony WWW itp. Dzięki swojej skuteczności oraz prostej obsłudze certyfikat SSL bardzo szybko znalazł zastosowanie zwłaszcza przy zabezpieczaniu transakcji realizowanych w bankowości elektronicznej, podczas aukcji internetowych oraz w systemach płatności online.
Jakie korzyści wynikają z posiadania certyfikatu SSL?

Szyfrowanie danych – certyfikat SSL ochrania (szyfruje) przesyłanie poufnych informacji (np. dane klientów w sklepie internetowym).

Poczucie bezpieczeństwa – użytkownik korzystający ze strony ma pewność, że przesyłane informacje nie trafią w niepowołane ręce. Chętniej dokona zakupów, bądź wypełni formularz kontaktowy na zabezpieczonej certyfikatem SSL stronie WWW.

Wiarygodność – certyfikat SSL potwierdza wiarygodność strony WWW, a przy bardziej zaawansowanych certyfikatach EV także całej firmy.

Prestiż – certyfikat SSL jasno przedstawia, że zasady bezpieczeństwa i poufności są dla Twojej firmy/osoby bardzo ważne.

Rozpoznawalność marki – posiadanie certyfikatu SSL odzwierciedla potencjalnym Klientom, że jesteś poważnym kontrahentem, któremu można zaufać.

Jakie ma znacznie dla pozycjonerów?

W roku 2015 na oficjalnym blogu Firefoxa pojawiła się informacja dotycząca protokołu SSL. Dotyczyła ona rozpoczęcia przez Firefoxa działań mających na celu stopniowe ograniczenie dostępu do funkcji wyszukiwarki dla stron bez https.

Podobne deklaracje padły ze strony Chrome. Od 2017 roku strony bez protokołu https maja być oznaczane w przeglądarce jako strony niegodne zaufania i próbujące przechwycić poufne dane użytkowników, co w konsekwencji będzie prowadziło do spadku ich pozycji i znaczenia w wyszukiwarkach.

Również na blogu dla webmasterów Google pojawiają się wzmianki o rosnącym znaczeniu tego czynnika dla uznania strony za wartościową. Google, chcąc wspomóc webmasterów przy wprowadzeniu zmian, zapowiada stworzenie poradnika dotyczącego wdrożenia certyfikatu SSL w możliwie najłatwiejszy sposób.

Co więcej, na blogu pojawiła się również wzmianka o tym, iż Google zamierza faworyzować strony posiadające protokół SSL. Nie jest to zatem odległa przyszłość. 

Certyfikat SSL to konieczność i w krótkiej perspektywie czasu – standard dla każdej strony internetowej.

© 2009-2019 SOBOLO STUDIO - WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE