POZYCJONOWANIE STRON INTERNETOWYCH
5 (100%) 1 vote
Tworzenie stron i sklepów internetowych

Lepiej widoczni? Widocznie lepsi!

POZYCJONOWANIE STRON WWW

Optymalizacja strony pod kontem wyników wyszukiwania
Obecnie niemal na każdej witrynie około 85% ruchu pochodzi z wyników wyszukiwania pewnych słów (fraz), zwanych kluczowymi, w wyszukiwarce Google. Żadna reklama (włączając w to radio, prasę i telewizję) nie daje takich efektów, jak wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania. Jest to również najtańsza, spośród wymienionych, forma reklamy. Pozycjonowanie jest rodzajem strategii marketingowej, która w przeciwieństwie do klasycznych form reklamy, ma docierać do osób już zainteresowanych produktem, usługą lub treścią. Taka forma marketingu, nawet jeśli ma znacznie mniejszy zasięg niż klasyczna reklama, może generować znakomite wyniki sprzedażowe.

Google ujawniło swoje stanowisko w sprawie znaczenia certyfikatu SSL na pozycjonowanie. Witryny korzystające z szyfrowanego protokołu HTTPS będą traktowane lepiej a więc mają szansę pojawić się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Działania te są częścią projektu „HTTPS Everywhere” zapowiedzianego podczas konferencji Google I/O. Google dotąd nie nadawało szczególnej wagi temu elementowi. Od jakiegoś czasu trwają jednak prace mające na celu uwzględnianie tego czynnika. Zmiany są wdrażane ostrożnie i według oficjalnych źródeł dotykają zaledwie 1 procenta wszystkich wyszukiwań. Google tym samym chce dać czas na implementację certyfikatów przez firmy.

Prace w chwili obecnej są bardzo zaawansowane a ich wpływ na pozycjonowanie będzie z dnia na dzień coraz silniejszy. Wprawdzie konkretnych terminów nie ujawniono to należy się domyślać, że cały proces będzie wdrażany jeszcze kilka miesięcy.

Ranking wyników wyszukiwania oparty jest w większości nie na samej treści strony, lecz na jej reputacji. Dla Google istotne jest, ile osób poleca naszą stronę, czyli ile odnośników do naszej witryny znajduje się na innych stronach WWW. Bardzo ważne jest też, pod jakim napisem znajduje się odnośnik do naszej witryny.

Na przykładzie procesu wyszukiwania przez użytkownika pożądanych produktów/usług w wyszukiwarce internetowej można to w łatwy sposób zobrazować. Osoba, która w polu wyszukiwania wpisuje frazę ”buty sportowe damskie do fitnessu” zapewne chce zakupić taki produkt lub przynajmniej poszukuje oferty. W momencie, gdy Twoja strona jest dobrze wypozycjonowana i zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarce, potencjalny klient trafi na nią i zapozna się z ofertą, która zawiera pożądany produkt. Oczywiście nie zapominaj, że na decyzję zakupową będzie miało wpływ również wiele innych czynników takich jak przykładowo cena czy gust. Jednak już sama możliwość prezentacji oferty osobie, która szuka produktu jaki mamy w sklepie, można uznać za spory sukces.

© 2009-2019 SOBOLO STUDIO - WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE