PROJEKTY GRAFICZNE
5 (100%) 1 vote
Tworzenie stron i sklepów internetowych

Lepiej widoczni? Widocznie lepsi!

PROJEKTY GRAFICZNE

Co znajdziecie w naszej ofercie projektowej SOBOLO STUDIO

W naszej ofercie znajudują się projekty graficzne, skierowane do firm które jeszcze nie mają ustalonej identyfikacji wizualnej, lub ją mają, ale chcą ją odświeżyć. Po kolei wyjaśnimy co kryje się pod pojęciem identyfikacji wizualnej.

Co to jest identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna (ang. visual identity) – podstawowe narzędzie, służące kreowaniu wizerunku marki firmy na rynku. Termin ten określa ogół symboli i zachowań stosowanych w firmie w celu uzyskania czytelnej i spójnej identyfikacji rynkowej i wyróżnienia jej spośród konkurencyjnych marek. Spójny system wizualny jest najważniejszym elementem całościowej identyfikacji.

Elementy systemu identyfikacji wizualnej

Na identyfikację wizualną składają się m.in.:
  • Logotypy
  • Kolorystyka
  • Krój pisma
  • Wygląd budynków i charakterystyczny wystrój wnętrz,
  • Wygląd produktów oraz i ich opakowań
  • Szata zewnętrzna materiałów promocyjnych itd.
Wszystkie wyżej opisane cechy możemy opisać w Księdze identyfikacji wizualnej

Księga identyfikacji wizualnej

W wyniku przeprowadzenia identyfikacji wizualnej powstaje zazwyczaj tzw. podstawowa księga znaku, Oficjalnym zapisem wzorców prezentacji firmy jest księga identyfikacji, która w sposób kompleksowy opisuje elementy systemu identyfikacji oraz sposoby i zasady ich wykorzystania. Księga identyfikacji występuje także pod innymi nazwami takimi jak księga tożsamości, oraz w wersjach anglojęzycznych CorporateI identity Manual, CI Manual, Corporate Identity Guide Book. Księga może więc obejmować następujące elementy wizualnej identyfikacji firmy
  • symbole firmy (logo, symbole dekoracyjne)
  • kolory firmowe,
  • typografie firmowe
  • druki firmowe (papier firmowy, koperty firmowe, kartki do zapisków, bilety wizytowe, dokumenty handlowe, rachunki i faktury, inne druki firmowe)
  • wzory materiałów reklamowych, form audiowizualnych (np. prezentacji), materiałów drukowanych dla celów public relations
  • ubiór i identyfikatory pracowników
  • oznakowanie środków transportu
  • architektura i wystrój budynków, wnętrz biurowych, punktów sprzedaży
  • inne elementy identyfikacji (flagi, transparenty, maskotki, upominki)
  • Informacja wizualna (tablice informacyjne zewnętrzne, tablice informacyjne wewnętrzne, szyldy firmowe, tabliczki informacyjne przy/na drzwiach)
Oficjalne zapisy dotyczące identyfikacji wizualnej mogą zostać poszerzone o księgę komunikacji werbalnej, która zawiera ustalenia dotyczące nazwy, sloganu firmowego, haseł reklamowych, słów kluczowych nazewnictwa produktów i ofert, słów kluczowych, wzorcowych tekstów (wymienione elementy obok werbalnej przyjmują także formę wizualną). Można także do nich dołączyć nośniki, zawierające elementy identyfikacji muzycznej.

Każdą usługę traktujemy indywidualnie. Prosimy o kontakt

© 2009-2019 SOBOLO STUDIO - WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE

  • Logotypy
  • Kolorystyka
  • Krój pisma
  • Wygląd budynków i charakterystyczny wystrój wnętrz,
  • Wygląd produktów oraz i ich opakowań
  • Szata zewnętrzna materiałów promocyjnych itd.